.Бир одам эрта саxарда бомдод намозини укиш учун масжидга борар эди. Xали бобдодга азон чакирмаган эди. Йулда бир болани шoшилиб масжидга кетаётганини курди. Ул одам боланинг бундай шошилиб кетаётганини куриб унга, - Болажоним нега шошилиб кетаётибсан? Каерга югуриб боряпсан? деди. Бола булса, - Намозга кетмокдаман, xазрат. Намоз вакти якинлашди, мени эса тахоратим йук, тахорат олишим керак. Азон укилмасдан олдин тахорат олиб намоз вактини кутаман. Шунинг учун югуриб кетяпман, деди. Ул одам болага -Болам сен жуда ёш куринасан, сенга намоз хали фарз эмас, деди. Шунда бола -Xазрат бу иш учун катта кичиклик буладими? Кеча маxалламизда ёш бир бола вафот этди. У мендан анча кичик эди. Демак бу иш учун катта кичиклик булмайди, деди. Ул одам боланинг бу сузларини эшитиб таъсирланиб кетди ва боланинг акллилигига койил колди. Ёш болага гарчи намоз вожиб бўлмаса-да, намозга эътиборли бўлиб улғайиши учун валийси (отаси ёки кафили) уни етти ёшга кирганида намоз ўқишга буюриши лозим. Ўқиган намозининг ажри унга ҳам, валийсига ҳам бўлади. Чунки, Аллоҳ таоло айтади: «Ким бирон чиройли амал қилса, унга ўн баробар қилиб (қайтарилур)» (Анъом: 160).
Бир аёл қўлидаги гўдак боласини кўрсатиб: «Ё Расулуллоҳ, бунинг ҳажи ҳаж бўладими?», деб сўраганида Расулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи ва саллам: «Ҳа, сен учун ҳам савоб бўлади», деб жавоб берганлар (Имом Муслим (1336) Ибн Аббос розияллоҳу анҳумодан ривояти). Шундай экан, валийси унга таҳорат ва намозни ўргатиши лозим.
Ўн ёшга етганидан кейин намозга бепарволик қиладиган болани валийси уриши керак. Расулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи ва саллам: «Болаларингизни етти ёшга кирганларида намозга буюринглар, ўн ёшга кирганда намоз ўқимасалар уринглар ва (шу ёшга етгач) ётоқ жойларини ажратиб қўйинглар», деганлар (Аҳмад (2/180, №6689), Абу Довуд (495) Амр ибн Шуайбдан, у отасидан, у бобосидан ривояти).
|